AUTO FOLIE

Folie na szyby samochodowe

1 Ochrona

chronią przed nasłonecznieniem i redukują promienie UV,

2 Prywatność

uniemożliwiają wgląd do środka,

3 Indywidualizm

podkreślają indywidualny charakter każdego auta,

4 Komfort

dają komfort jazdy – nigdy więcej zmęczonych oczu podczas podróży,

5 Termoizolacja

stosowane w samochodach z klimatyzacją poprawiają jej skuteczność,

6 Elegancja

pozwalają uzyskać naturalne, eleganckie wykończenie każdego auta,

7 Estetyka

podnoszą walory estetyczne auta,

8 Bezpieczeństwo

chronią pasażerów przed odpryskami szkła, zatrzymują energię cieplną (redukcja do 70% całkowitej energii słonecznej).
Wszystkie rodzaje folii posiadają powłokę hc (hard coating), odporną na zarysowania.
Bardzo duża gama kolorów i odcieni np. folie z lekką poświatą lustra, folie perłowe, folie czarny chrom, folie refleksyjne.

Folie na lakier samochodowy zmieniające kolor i ochronne

Dlaczego warto wybrać folię na samochód zmieniającą jego kolor?

  • dobrze założonej folii nie można odróżnić od lakieru,
  • wysoka trwałość materiału,
  • może być zadrukowana,
  • łatwy demontaż i przywrócenie pierwotnego koloru, brak śladu na lakierze po zdjęciu folii,
  • oryginalny i niepowtarzalny wygląd, szeroki wybór kolorów (folie carbonowe, folie kameleon),
  • stosowana również na motocykle, łodzie, samoloty, samochody ciężarowe.

Dlaczego warto posiadać folię ochronną na lakier samochodu?

  • jest niezwykle trwała i niewidoczna na lakierze,
  • brak ograniczeń w standardowej pielęgnacji karoserii,
  • zapewnia wysoki poziom zabezpieczenia przed uszkodzeniami i zarysowaniami elementów karoserii takich jak maska, zderzaki, progi, lusterka, drzwi.

Przepisy prawne związane z przyciemnianiem szyb

Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej informuje, że po zasięgnięciu opinii jednostek badawczych tj. Instytutu Transportu Samochodowego i Instytutu Szkła i Ceramiki Oddział w Krakowie, zweryfikowano interpretacje w tym zakresie. W związku z tym MTiGM przedstawia następującą opinię:

Zgodnie z art. 66 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 20.06.1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.Nr 98 poz. 602 z późn. zm.) – pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego zapewniało miedzy innymi dostateczne pole widzenia kierowcy. Mając na uwadze:

– rozporządzenie MTiGM z dnia 1.02.1993 r. w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów (Dz.U.z 1996 r. nr 155poz. 722) oraz przepisy Regulaminu Nr 46 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ stanowiące wymagania w zakresie pola widzenia kierowcy, które określają dwie strefy pola widzenia kierowcy: do przodu od miejsca kierowcy w promieniu 180 stopni, do tyłu w lusterka wsteczne i wymóg wyposażenia pojazdu w lusterko wsteczne po prawej stronie pojazdu, o ile lusterko wewnętrzne nie zapewnia dostatecznej widoczności do tyłu.

– przepisy Regulaminu Nr 43 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ dopuszczającej w pojeździe oszklenia o przepuszczalności światła poniżej 70% dla szyb innych niż przednie i nie posiadających wpływu na pole widzenia kierowcy.

Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej wyraża opinie, że nie ma podstaw prawnych zakazujących umieszczania w/w folii na szybach nie posiadających wpływu na omówione powyżej wymagane pole widzenia kierowcy.